Fogkrém

Többszörösen bevált recept:

A: 20 g fehéragyag

A: 1 g kókusztenzid por VAGY 3 g folyékony tenzid, de ekkor 2 g-mal kevesebb víz kell bele

A: 2 g szódabikarbóna (többet ne, mert sós lesz nagyon)

B: 32 g víz, vagy 30 g víz, ha folyékony tenzid került bele

B: 0,5 g solagum

C: Illók: fodormenta, borsmenta (ha túl sok, nagyon csíp), teafa, zsálya, nagyon finom ánizs illóolajjal

C: 5 g xilit (édesítésre) - nem muszáj

C: 5 csepp rokonsal

 Házikence talira ezt készítettem, és mindenkinek nagyon tetszett. Érdemes volt ezt készíteni!

 

 

FB1: Ami szerintem fontos, nem kell túl sok szódabikarbóna, nem érdemes kihagyni a szegfűszeget, és az alkoholt, (az egyik a fogkrémet tartósítja, a másik a szájat bacimentesíti). Két féle kanálméret: teáskanál (t.kan) és mokkáskanál (mo) tehát a recept:

7 t.kan fehér agyag,

kb 5 t.kan víz,

2 mo vég xantán,

2 mo vég kovasav,

1 mo szegfűszeg,

3 púpozott mo szárított, őrölt mentalevél,

2 t.kan kókuszolaj,

1 mo 70%os alkohol,

2mo (csapott) szódabikarbóna,

Illók: fodor, és borsmenta 20-20 csepp, teafaolaj: 25 csepp.A páromnak 5-5 csepp mentát,és 15 csepp citromolajjal készítem. Kicsit sok az illó, de én szeretem, hogy extra mentolos.

FB2: Én elementalos receptet próbáltam, nagyon szeretem. Sajnos frissítés alatt van az oldal, nem tudom linkelni. Emlékeim szerint szódabikarbóna van benne, kalcium karbonát, bambuszpor (sztem ez elhagyható), xylit, tenzidpor, menta illóolaj, xantán vagy guargumi, propolisz és víz (azt részben vagy egészben menta virágvízzel is lehet helyettesíteni). Illóolajnak pedig szerintem sokféle gyulladáscsökkentő, fertőtlenítő jellegű illót bele lehet tenni (én azt hiszem, zsályát is raktam bele). De megírom majd a pontos receptet!

Elementál: http://www.elemental.eu/hu/blog/3259_hagyomanyos-friss-menta-fogkrem.html

Egy másik az elementálról: http://www.elemental.eu/hu/blog/1986_cleancare-fogpaszta.html

Fehérítő fogkrém: http://www.elemental.eu/hu/blog/3268_feherito-fogkrem-fogko-ellen.html

Címkék: Ápolás, Kence