Napozó krém

FB-ről: (170 g lesz)

20 g méhviasz,

20 g kakaóvaj,

20 g kókuszolaj/VCO,

20 g szezámolaj,

10 g dióolaj,

10 g körömvirág vagy sárgarépa olaj,

6 g Lamecreme, (magas zsírtartalmú krémekhez! - és ez az)

8 g titandioxid,

8g cinkoxid,

30g desztillált víz,

10 g aloe gél,

2ml panthenol,

2 ml E-vitamin,

tartósítószer.

A készítés technológiája ugyanaz mint egy emulziós krém. A zinkoxyd és titandioxid por alakú, én egy kis desztillált víben keverem el nagyon símára, egy morzsa sem lehet benne és a végén adom hozzá.Próbáljátok ki! A méhviasz mennyiségének változtatásával keményebb vagy lágyabb lesz a krém. Aki nem akarja kimeszelni magát, csökkentse a ZnO+Titan-t bár ez a fényvédő adalék- ki ki gondolja meg!

 

A fázis: homoktövis olaj, répamagolaj, carnauba viasz, tisztított méhviasz, B fázis: víz, Essesol, matt pigment, fluida emulgeáló, C fázis: rozmaring kivonat, E-vitamin, cosgard tartósító. Kicsit hígabb lett, mint számítottam rá, de ezt annak számlájára írom, hogy az ékszermérlegem pont most bolondult meg. Szerintem a két viaszt lehet kakaóvajjal helyettesíteni (a viaszokat a textúra miatt teszi bele a recept, a kakaóvajnak meg van valami fényvédő képessége). A pigment mennyisége nekem kicsit soknak tűnik elsőre, azt szerintem lehet csökkenteni.

Ui.: időközben olvastam a kék kamillás bejegyzés alá írt véleményeket a kakaóvajról és az Essesolról. Annyit tennék hozzá, hogy napozni nem szoktam, ezt a krémet a szokásos hosszabb-rövidebb napon való időleges tartózkodásomra gondoltam alkalmazni.
Eszter Szőllős Én használtam essesolt, nem volt bajom vele, viszont a pigmentes napkrém megfogta a fürdőruhám, törülközőm:) Szóval vagy hófehér leszel a fizikai napvédőtől, vagy pigmentes szép barna, viszont számolni kell vele, hogy a környezeted is:) A viaszok a vízállóság miatt vannak a krémben, ha nem strandra használod, nyugodtan helyettesíthető szilárd vajakkal.
A barnaság egyébként kijött a törülközőből, fürdőruhából.
Köszönöm szépen! A vízállóságra nem is gondoltam Viszont a barna pigmentet már értem... azt ugye bele is tettem a krémbe, de így is kicsit fehér vagyok, valószínűleg kevesebb krémet kell felkenni. És olyan "poros" a fejem, mintha egy nem tökéletes alapozó volna rajtam. Lehet, hogy az Essesol mennyiségét is lehet egy ici-picit csökkenteni.
Ha még mindig fehér vagy tehetsz bele egy kicsivel több pigmentet, így már napozni sem kell, szép barna leszel:) legalábbis a következő zuhanyzásig:)))
Annato macerával nem próbáltátok?
Meg nem, de jo otlet koszi!:)
Az Elemental honlapja szerint a cosgard habár szintetikus eredetű, de engedélyezett a bio kozmetikumokban. Összetevői közül az EWG szerint a benzyl alkoholnak van a legnagyobb kockázata (5-ös). A többinek ennél alacsonyabb. Te jobban utána jártál ennek? Milyen tartósítószert lenne érdemesebb?
Egyébként a cosgard az egyik legjobb tartósítószer, amit, ahogy Zsuzsa is írja, bár szintetikus, de engedélyezett bio-, és natúr kozmetikumokban is. Részemről előszeretettel használom. Az esetleges egyéni érzékenység más, előfordulhat nem csak szintetikus, hanem természetes anyagok esetében is.
LHomoktövis helyett tehetek szezámolajat?rozmaring helyett vadgesztenyét vagy málnamagolajat?
Én ezek közül a málnamagolaj fényvédő képességét ismertem csak. A többinek is van, igaz? Én is nagyon kíváncsi vagyok a válaszra!
Szezámot inkább ne, a málnamag oké, vadgesztenye, zab, zöldtea, aloe,ázsiai gázló szintén oké Ja, még a csúcs a kókusz, és a kozmetikai olaj, szkvalán is mehet.
Igen a homoktövis is szuper egy napvèdôben:-)
szezámot miért nem ajánlod?Nagyon sok helyen olvastam, hogy fényvédő, míg a zabról sehol.Búzacsíra?
Címkék: Test, Ápolás, Kence