Rózsás szappan

A Bakonybéli tanfolyam után a magam kreálmánya:

Zsírok:

250 g Sheavaj

150 g Kakaóvaj

250 g Kókuszolaj

200 g Olivaolaj

100 g Ricinusolaj

50 g Avokádóolaj

Lúgoldás:

139 g NaOH

330 g desztillált víz

Készítés leírása

Illatosítás: 20 ml rózsa illatolaj

Színezés: 2 evőkanál rózsaszín agyag

 

Következő ötlet: ugyanilyen hozzávalókkal kék/piros csíkos szappan: a szalagfázisban kikevert alkannát vagy festőbuzérport kellene a szappanba tenni és keveset, de egyre többet, aztán a szappan forma aljába öntök egy csíkot, a maradékba keverek még festéket, aztán újabb csík, újabb festék keverés.

Jó lenne sószappant is készíteni, de ahhoz kell KOH is, hogy lágyabb legyen, az pedig nincs.

1. szappan: 2017. 07. 22. 20 ml rózsa illatolaj, 2 evőkanál rózsaszín agyag

2. szappan: 2017. 09. 02. 20 ml orgona illatolaj, 100 ml olivaolajban 2 g alkanna por (a második sorhoz a keverék 50%-át, majd a 30%-át, végül a maradékot tettem bele) szerintem kevés lesz a szappanban a szín

3. szappan: 2017. 09. 03. indiai citromfű, jázminolaj, citrom olyaj, boróka olaj (egy kevés mindből), az oldott lúgba tettem 2 teáskanál festőbuzér port (az összes olaj és vaj 650 g volt, vagyis 1 kilóba kell legalább 3 teáskanál). Az előző napi szappanból készítettem pár golyót, amit szénporral fedtem be. Így tettem bele a szappanmasszába, felvágás után derül ki, mi lett belőle.

4. szappan: 2017. 10. 15. aleppói szappan, fele sóval készült. Színezékként lucerna port tettem bele, hogy erősítsem a zöld színét.

5. szappan: 2017. 11. 03. csokis-kókuszos szappan. Kb olyan hozzávalókból készült, mint az alaprecept, de kevesebb ricinus volt itthon, illetve tettem bele joghurtot is. Mivel a joghurtot nem fagyasztottam le, ezért besárgult a lúg. Kétféle színűre készítettem: csokis - kakaóporral (sok lett) és csoki illat olajjal, az illat miatt ment bele 2 teáskanál kukoricakeményítő is; kókuszos - kókusz illattal, mely nem érződik a szappanban, ehhez tettem 2 teáskanál kukorica keményítőt, 1 teáskanál titándioxid, hogy világosabb legyen a szappan rész (nem látszik), végül a szalagfázisba külön tettem a 2 evőkanál kókuszreszeléket

 

Címkék: Test, Ápolás, Kence