Aleppói szappan

Új arányok alapján készítem el:

100 g babérolaj

450 g olivaolaj

65 g ricinusolaj

25 g méhviasz (Összesen 640 a zsírfázis)

140 g víz

100 g fagyasztott joghurt (Összes víz 240 g, ami 38 %-nak felel meg)

kb. 100 g só, őrölve

80 g NaOH (lúg)

Az SF 5 %, a víz 38 %, a só keményíti a szappant.

 Szín: nagyon kicsi oliva olajban (max 10-10 g) rózsaszín agyagot, illetve külön orvosi szenet diszpergálok. Ezekre a kész szappanmasszából öntök egy keveset, majd jól elkeverem. A fő masszára, ha kell lucerna porral ráerősítek a zöld színére. A két külön színes masszát 2-2 pontban belecsurgatom a fő (bézs, vagy zöld) masszába. Keverek a fő masszán egy kört, majd az egészet üdítős dobozba öntöm. Remélem színes lesz.

Hozzávalók:

350 g babérolaj

350 g olivaolaj

70 g ricinusolaj

30 g méhviasz

164 g víz

100 g fagyasztott joghurt

kb. 100 g só, őrölve

102,5 g NaOH (lúg)

Illat: nincs, a babérolaj illata úgyis mindent elnyom

Szín: alapból zöld, de lucernaporral rá is erősítettem

Formába öntés után sütőbe tettem, hogy ne hüljenek ki. Jó ötlet volt, nem lett semmi baja a szappannak.

Virágos muffin formákba öntöttem ki, amik nagyon szépen fénylenek. A felét besóztam, kb. 100 g sót tettem bele. Továbbra is muffin formákat használtam, ezek nem lettek olyan szép fényesek. Jelenleg nagyon szépen száradnak egy letakart konyharuha alatt.

Címkék: Test, Ápolás, Kence