Házi mosószer

Hozzávalók:

 

 Így készítsd!

 Kezdj el kis lángon melegíteni 4 liter vizet.

  1. Reszeld le a mosószappant (almareszelő nekem erre tökéletesen megfelelt). Ha nem szeretnél a reszeléssel foglalkozni, szerezz be eleve reszelt kiszerelésű mosószappant.
  2. A szappanreszeléket öntsd a melegedő 4 liter vízhez.
  3. Habverő segítségével homogenizáld a folyadékot.
  4. Ha a szappanreszelék elegyedett a vízzel, azaz nem látsz úszkáló darabkákat, öntsd hozzá a mosószódát és a szódabikarbónát (továbbra is kis lángon van a lábas, ne forrald fel, csak melegítsd)!
    Ekkor hirtelen begélesedik a folyadék. Homogenizáld ismét, de ehhez a habverő már kevés lesz, én inkább merőkanalat használok hozzá.
  5. Ha már homogén, adj hozzá további 4 liter vizet, és homogenizáld ismét. Ha van botmixered, ennél a fázisnál mindenképp vesd be!
    Tipp: mivel nekem nem fért volna a lábosba további 4 liter víz, ezért kiszedtem belőle kb. fél adag mosógélt egy másik edénybe, és külön-külön, 2-2 liter víz hozzáadásával homogenizáltam.
  6. Ha ez is megvan, már kész is vagy tulajdonképp, gratulálok a saját házi készítésű folyékony mosószeredhez! � Ezután már csak át kell töltened a mosószert az erre szánt edényekbe. /én ezt a végső homogenizálás után azonnal meg szoktam tenni, amikor még langyos a mosógél. Csinálhatod úgy is, hogy megvárod míg teljesen lehűl, és akkor újból homogenizálod botmixerrel/
Címkék: Konyha, Kence