Mézes puszedli torta

Lenyűgöző ötlet, meg is csináltam, ez alapján.

Egyből dupla adagot készítettem:

Hozzávalók

24 cm-es tortaformához:

  • 32 dkg liszt (fele teljes örlésű)
  • 2 tk szódabikarbóna
  • 4 tk őrölt gyömbér
  • 4 tk őrölt fahéj
  • 1 tk szegfűszeg
  • vagy az előző 3 helyett 2-3 evőkanál mézes kalács fűszer keverék
  • 12 dkg cukor, lehet teljesen eritrit, vagy xillit
  • 2 tojás
  • 15 dkg méz
  • 2 dl olaj, fele lehet kókuszzsír is
  • 1,5 dl forró víz

máz:

  • 15 dkg porcukor
  • 4 ek. narancslé
  • negyed narancs héj
  • pici citromsav
  • Érdemes figyelembe venni, hogy akkor nem csurog le a tortáról, ha elég sűrű, vagyis a cukor mennyisége biztos, ezt kell hígítani narancslével

Elkészítés

  1. A piskótához a lisztet, a szódabikarbónát, a fűszereket, a cukrot, a kakaót, és a tojást egy nagy tálban összekeverjük. (Én a szokásos módon előbb felvertem a tojást a cukorral és ebbe tettem a fűszeres lisztet.)Mézespuszedli torta készítése
  2. Ezután hozzáadjuk a mézet, az olajat, és a forró vizet és az egészet robotgéppel simára keverjük. (A végén tettem bele az összeolvasztott olajos mézet, tovább kevertem, majd a legvégén a forró vízzel felöntöttem, de vigyáztam, hogy ne legyen túl folyós.)Mézespuszedli torta készítése
  3. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és 175 fokra előmelegített sütőben kb. 20 (a dupla adagot 40 perc alatt) perc alatt megsütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy a közepe is teljesen átsült-e, ha szükséges, pár percre tegyük még vissza.Mézespuszedli torta készítése
  4. Rácsra tesszük, és megvárjuk, amíg teljesen kihűl.
  5. Ekkor középen félbevágjuk, hogy két lapot kapjunk.
  6. A baracklekvárt kicsit meglangyosítjuk, hogy kenhető legyen és megkenjük vele az alsó lapot. Tettem bele aszalt szilvát. Finom lett, de a lekvár nem fogta össze a két lapot, így evés közben is szét esett.Mézespuszedli torta készítése
  7. Óvatosan ráhelyezzük a másik lapot.
  8. A mázhoz a porcukorhoz adjuk a reszelt narancshéjat, és a 4 ek. narancslevet és simára keverjük. Pár percet hagyjuk állni, hogy a buborékok kimenjenek belőle.Mézespuszedli torta készítése
  9. A torta közepére öntjük a mázat és óvatosan elsimítjuk minden irányba.Mézespuszedli torta készítése
  10. Legalább 1 órát pihentetjük, hogy a máz megdermedjen.
  11. Tálalás előtt díszíthetjük mézespuszedlivel, szórócukorral, vagy bármi mással, ami épp a hangulatunkhoz illik.

Mézespuszedli torta

Címkék: Konyha, Sütemény